Sluggern&Shego

Barn är ingen pryl

Vad är det med dessa womens som är gravida? Jag tycker många är vackra som gravida, dom utger en slags trygghet runt sig, det är roligt med barn i små mängder och jag är självklart glad för deras skull som vill ha barn och lyckas med det. Men vissa får väl ändå lugna ner sej lite? This is what i mean: Du är inte den första i historien som blivit gravid! Dom blir som några slags småstads kändisar. Vissa känns som dom varit gravida i år och da'r , och när bebisen kommit till världen blir det bara.... tystnad. Själv har jag aldrig haft några planer på barn. Jag är för omogen, vill göra mycket och det utan att ha ett kladdigt barn på armen, försörjning, stabilt förhållande och kanske en aning rädd. Rädd för att inte kunna ge barnet en säker och lyckad uppväxt. Dessutom har jag inga schyssta arvsanlag vill jag påstå. Och dessutom: äcklar saker i mej själv mej. Jag gillar inte att se mitt eget blod, tänka att jag har inälvor osv.. Min bild av närheten till barn i mitt vuxna liv är, och har alltid varit, att jag är som min moster var - jag är den där mostern/fastern/mammas vän som inte har några barn, som man åker till på helgerna, gör roliga äventyr med och får göra vad man vill hos. Så nej - ingen liten, skär, ömtålig, söt, mjuk bebis för min del på ett bra tag om ens nånsinn! Nu vet ni det!

Kommentarer
Postat av: Erica

Goshh! Du har så jävla rätt, gravida jobbiga människor som bara går runt och dutti-duttar och är så jävla fantastiskt kära i sina(vanligtvis mindre bra)pojkvänner och livet är ju en jävla hallelulja cirkus. Goshh. Visst, jag är ju en sån som säkert kommer bli så en dag när jag väl får barn men ändå, man bli lite avskräckt när de är så nuttiga. Och som du skriver, det är inte så att man är ensam i världen och att allt löser sig bara för att man får ett barn. Oftast är det ju ingen som är sådär nuttig med barn nummer två ju! Och allt tjat om att de är tjocka, jamen vafan, DAAAA!! Det ingår ju liksom i graviditets syndromet att öka i vikt!



Haha, jag är lagom bitter :)

2010-05-13 @ 14:29:13
URL: http://huldren.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback