Sluggern&Shego

"Man vill ju vara glad"

Min fantastiska syster har kommit på ett litet ordspråk eller visdom eller vad vi ska kalla det, som dom använder sej lite utav ute på Södertuna slott. "Man vill ju vara glad!". Hon har så rätt i det, vem vill umgås med en om man är deppig, sur och tvär? inte många va? När jag inte är på topp, när jag inte är sprallig, när jag inte är mej själv, när jag helt enkelt är sur och tvär, då tänker jag på den meningen, "Man vill ju vara glad!". Och tro mej, det hjälper lite om man tänker på dess innebörd. Bitter kan man vara när man är ensam eller har användning av det på något vis, som när jag spelar hockey, lite "jävlar-anamma"! Såå, alla bittra människor, inklusive mej själv emellanåt, lås in er och kom ut när ni är snälla och glada igen! .. Vad skön stämning det skulle vara överallt då? ... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback