Sluggern&Shego

Sssmutt !

SMUTT! (ordet "smutt" är något som vi roslundh'are enbart nyttjar, tydligen! Det är något som våran far Nocke alltid sagt. Så vi har faktiskt inte vetat att folk inte vet vad det betyder. Dess innebörd är så som dom bekanta orden: fint, schysst, gott och framförallt bra.) Jag bor ihop med min syster i en vecka från igår. Det blir möjligtvis någon natt och dag veckan efter det också, det berorpå min avlösning Linda. Syster Loppan har svårt att sova ensam trotts sina 23, snart 24, år, hon har separationsångest, på riktigt fallows! och nu är hennes älskade utomlands hos sin far i två veckor. Klart man ställer upp! Roligt är det för den delen också, vi kommer bra överrens, blir ofta hyper av varandra, sjunger sång på sång, dricker båda kaffe med mjölk och kan prata om allt och ingenting. Vi är bra ihop! vi är SMUTTA!
I skräddarställning med datorn en aning dåligt lutad i knät, en redig kopp gott zoega och mörk choklad med havssalt i ska jag sitter här en bra stund. Med hög musik och klappningar på katten Pisspiss, om hon kommer och slår sej ner i närheten vill säga. Denna katt är väluppfostrad men får göra vad hon helst känner för. Jag inväntar energi. Energi till att ta på mej något slappt och bekvämt, hämta grannens stissiga unghund och gå en promenad innan den ljusa himmlen blir mörk. Jag lär har ett antal timmar på mej att samla energin på.. SMUTT!
Oh ! Jag kom just att tänka på en sak.. Det är ju fredag! Byta kaffen mot en bärs?? Näe, jag är lugn på den fronten nu för tiden. Det var värre på "min tid". It's over and out. Men jag är inte bitter! Nej jag kan hålla igång längre o bättre på koffein. Jag är som bäst då.
Igår stog jag framför spegeln och upptäckte något onaturligt ! I mitt eget ansikte! Hur kan jag glömma? Strange! Jag har ju nämligen en liten piercing i underläppen på min högra sida. På tiden efter ett misslyckat försök att ha en tunn tunn ring där, att skaffa mej en annan ring, nu är det bara en silver stav. Min piercing är bekväm. Jag tycker om min piercing.. Aa, det gör jag nog fan fortfarande.. SMUTT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback