Sluggern&Shego

Göteborg . Dance fuckers

Klockan är 05.32,jag dricker mitt morgon-kaffe, kladdar detta på en lapp och jag har just läst tidningen. "i vår är färg det nya svarta" säger dom, men det vet jag ju redan. Så har det varit i min värld sen ett bra tag tillbaks nu. Jag älskar färger. Jag älskar att sova också, det är nog en bra idé att ta med en redbull till jobbet idag.
Appropå det så blev jag nekad till att köpa energidryck i Göteborg iförrgår när jag var där på besök över helgen. Alla heter Glenn i Göteborg!! Oerhört larvig lag, men kanske lika behövligt som min morgon-kaffe?
Men nu har jag slutat jobbet och dricker min efter-jobbet-kaffe och varför inte skriva ner det jag syltade ihop på lappen imorse tänkte jag? och lite till:
Göteborg ja! Hel schysst resa dit ihop med Zander, förbannat roligt där - fullt ös medvetslös! och jobbig resa hem. Men på resan hem hade vi sällskap utav äckel-gose-kvallster-djuret Stephanie också, hon åkte ju ner några dagar innan oss eftersom syster Tessan fyllde år. Men. Satan vilken bra helg! bästa på väldigt länge skulle jag nog vilja påstå. Dock började det inte bra, Zander eller Jimmy som han heter i förnamn, fick först punktering innan avfärd (som tur var, innan avfärd!) sen när detta var ordnat ville den inte starta alls. Den hela början på resan slutade med ett samtal av mej "Hej mamma! Tänkte bara säga att vi har din bil till Göteborg!..", sen bar det av! Utång på fredagen - chill på en pub med en liten dans på bordet utav mej tillägnad Stephanie och Jonathan, och lite vilse-körning miss i nassen efter det. Hemkomst: 03.40 maybe.. Lördagen bjöd först på att umgås med familjen Eliasson - underara och fruktansvärt söta kids! Roligt att träffa Tessan också, länge sen sist! Efter mat och diverse i deras tok varma, supermoderna, flotta hus så blev det utgång igen. Fullt ös medvetslös på krogen Trädgår'n, jag var nykter men dansade satan (som aldrig förr faktiskt!) med Zander till stängning vid 04.00, dom andra hakade på rätt duktigt också såklart, men vi hade pallat minst en timme till, vi var på g som faen! Förutom den stackars gravida Tessan som ledsnade på oss vid 2 tiden. Hemkomst: 05.00 cirkus..
Så nu är Tessan ett år äldre, min fot är sönder dansad med hjälp av en gammal skada och jag börjar bli nykterist (?)
Chillout! Mot sherwoodskogen.. eller mja, gymmet iaf! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback