Sluggern&Shego

Lockigt i-landsproblem utan kommunikation.

Här sitter jag med lockigt hår. Lockigt eller inte, här sitter jag iaf! Lockigt .. krulligt.. skruvat.. Min arbetsdag har varit helt skruvad. Eller först var den great! Vaknade tidigt, pigg och gla'! Men det finns i-landsproblem och det finns i-landsproblem. Mitt för dagen är att folk är pedanta och svåra att göra nöjda. Jag fick nämligen klagomål idag på jobbet, från samma avdelning som alltid, gör jag sån stor skillnad och katastrofalt jobb hos dom? Men inte på någon annan avdelning? Påpeka en sak på fredagen - jag svarar trevligt och ordnar upp det på måndagmorgon trodde jag. På tisdagen ringer min NYA chef och ger mej en utskällning, eller ja, en tam påpekning med dryg stämma om fredagens problem. Det var inget akut,brådskande eller i närheten av livshotande. Jag hade inte ens den blekaste om den här saken det klagades om, jag hade aldrig fått lära mej det!.. Varför kan man inte prata med varann på en vuxen allvarlig nivå när man möts i korridoren istället för att springa till chefen för små,små ting? Vad är det för fel med att kommunisera med varandra?? Kom igen nu, jag är yngst på hela stället med goda marginaler! Bör jag ha vassare attityd och vara kaxig? Ska det verkligen vara nödvändigt? Jag är inte sån. Jag kan bli arg, riktigt arg, men det ska krävas mycket för att få ur mej det. Jag har aldrig varit riktigt förbannad på den här arbetsplatsen, idag var jag förbannad från 7-13 så jag fick huvudvärk  .
Jag är glad för att Barbro & Mirek finns vid min sida!

Strax ska jag bege mej till gymmet. Tvinga ner adrenalinet i benen och löpa bort det. Nu har jag avreagerat mej i tal, text och tanke så det känns redan bättre. Varför vara långsinnt mer än jag ändå är? Skaka av mej det, göra mitt jobb och se happy ut, så blir det !

Have a fucking nice day..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback