Sluggern&Shego

vuxenpoints med ekonomi-kris!

Senaste veckorna har jag sovit förbannat dåligt, eller kanske tillomed månader(?). Gör inte John Blund sitt jobb längre??
Förbannat också vad jag har saker att betala, lite självförvållat men iaf. Räkningar, gymkort, spelar-avgift till hockeyn och köpte nyss ny dator,skärm och tangentbord. Jag får för första gången panik över min ekonomi, det måste vara lite vuxenpoäng på det ?
Yttligare ett förbannat för att jag fått urinvägsinfektion för några dagar sen - penicilin x antal dagar, ingen alkohol (det är förresten en myt att man blir fullare av den blandningen, man fördröjer "bara" värkan på penicilinen.), inget sex och några dagar till att svära på toaletten misstänker jag.
Woho, så passande! Fick just ett samtal från Södertuna Slott, ska jobba extra på lördag. Aldrig fel!
Hoppsan! Dom ringde en gång till. Jobb imorgon också! Absolut inte fel!

Dagens tips: Har du inga pengar, så slösa inga pengar. Jag vill i samma veva höjja ett varningens finger för att låna ut sina pengar! Det kan vara jobbigt att tjata till sig dom. Det kan också vara bra på så sätt att du gör en god gärning för stunden och gör inte slut på dina pengar, du kommer liksom inte åt dom, som ett låst sparkonto! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback