Sluggern&Shego

Locka mej

Ny dag - nya möjligtheter! .. Oush, vad ska jag ta för möjligheter som jag kan handskas med? vill jag egentligen ha några förresten? Det står stilla i mitt huvud. Vad vill jag få ut av min dag? Städa och dona för pappas skull? Köpa Davvas ljud till datorn? Dra och glo på mitt kära gubb-/grabblags match? Ut och gå i timtals med Stephanie?.. Hm, nae, Vad vill jag egentligen få ut av min dag? Som jag alltid svarade honom: Jag vet inte.. Det hugger i min mage varje gång min mobil väsnas..

Igår var jag på begravning. Det var väl så bra som det kan bli på en sånhär tillställning. Det var 4:e gången jag var på en begravning, om nu det är något att räkna, missuppfatta mej rätt. Jag höll mej rätt lugn, men det kom några tårar varje gång jag slängde ett öga på söta tanten Elsy som satt och såg på sin mans kista.. Jag satt mycket och funderade på om Hasse kunde se oss. Om han verkligen brydde sej att vi satt och grät över honom? Jag skulle nog vilja se min egen begravning - Vilka och hur många som är där, vad Loppan som säkert skulle ta på sej mest ansvar och göra den speciell hade hittat på för fint, vilka färger jag får på mina blommor. Jag vill iaf ha en grön kista. Jag hoppas att jag sitter i luften, genomskinlig, ovanför kistan och ser på allt och alla.

Mamma ordnade några drinkar åt oss när vi kom hem och senare ramlade min älskade Linda in med en står kram, och en böld.. Det blev att se på överskattade Idol, några klipp från gamla serien Tre Kronor och massa prat om mycket och ingenting. Du är underbar!

Ikväll kanske Nyköping lockar, vem fan vet? Hör av er vettja människor! "I wont bite.. not that hard!"

Kommentarer
Postat av: Linda

Du är underbar!Och av mig ska du få den gröna kistan!I begravningspresent?:)Men inte än på MÅNGA MÅNGA år!<3

2009-11-21 @ 18:08:29
URL: http://iastruth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback